Elu-olu-ilu

Saturday, September 1, 2012

Madness

Ma olen jõudnud totaalse arusaamiseni, et asjad ei toimi ilma numeroloogiata. Tegelikult see teadmine hirmutab mind ja lausa kohutab, sest kuidas saab üks inimene olla nii kinni ühes asjas, eks?
Siin ei ole muud, kui kogemused ja pidev analüüsimine.
Mina kui maailmapäästev 9 tahaksin, et kõik saaksid minuga kuidagi mingisuguse kontakti luua, et ma saaksin edastada kogu selle kogemustepagasi teistele, et ka teised mõistaksid numbreid nii nagu mina.
See on tegelikult üsna raske koorem kanda. Teadmise koorem. Põhiline on see, et ma ei suuda sellega ise toime tulla ja ma tahaksin selle kõik tuua teisteni, et see hõlbustaks teiste elu ja arusaamisi inimestevahelistest suhetest. Ma oma täiesti vabast ajast öösiti uniste silmadega tunnen vajadust siia trükkimiseks, et jagada kõike seda. Mul on äärmiselt hea meel, et igapäevaselt on minu blogi jälgijaid üsna palju ja tagasiside on olnud väga positiivne. Aga mina kui 9, ei ole kunagi rahul.
Näiteks ma olen mõelnud, et kui lihtne oleks, kui koolides tehtaks arengu-karjäärivestlusi, kasutades numbreid - selle kaudu saaks väga palju suunata!
Või samas lasteaias, kus on palju erinevaid numbriisiksusi koos, samas peavad need lapsed tegema samu rituaale, mõni on rahulik, mõni püsimatu, mõned joonistavad palju, mõned ehitavad rohkem.. Mõni on agressiivne, mõni tahab pidevalt kasvataja süles istuda. Inimesi on nii erinevaid! Ja seda kõike saab kohe näha numbrite kaudu. Vabalt võib olla selline situatsioon, et on nt number 5 laps ja tema vanematele räägitakse, et ta võib olla hüperaktiivne, samas kui number 5 laps ongi püsimatu loomusega, rahutu ja väga aktiivne. Siis näiteks, kui on lapsed numbritega 3, 4 ja 8. Kui vaadata nende loovust näiteks kunstitöödes (muidugi siin võivad olla ka geneetilised eeldused ka mängus), siis ilmselt kõige paremini teeb tööd kaasa number 3, kellele see tegevus ilmselt väga meeldib, kui ta just terve aja ei lobise ega ringi jookse, number 4 istuks vaikselt, teeks väga lihtsa töö, aga oleks seejuures koguaeg paigal, number 8 oskused võivad olla natukene nadid, sest see ei ole üldse loov number. Lasteaias pannakse lapsed tegema ühte tööd ja kui aegamööda ilmnevad erinevused teiste laste töödega, siis hakatakse vanemaid suunama, et millele peaks rohkem tähelepanu pöörama. Aga miks ei võiks hoopiski keskenduda tugevamatele külgedele? Number 4 kindlasti meelsasti paneks puslesid ja konstruktoreid kokku ennem , kui peaks mingit loovtööd tegema, et siinjuures võiks ju arvestada iga lapse omanäolisusega. Samas, on vaja, et laps oskaks või oleks vähemalt kokku puutunud kõigega. Jah, see on õige, aga siis ei tohiks tekitada probleemi, kui laps on mõnes tegevuses vilets. Eksju? Ja kui kasvatajad teaksid kõikide laste numbreid, nad saaksid aru, miks üks laps jookseb ringi koguaeg, arvamata, et too peaks pöörduma psühholoogi poole, kui teine laps paneb omaette üksinduses kokku puslesid, arvamata, et too on näiteks autist või kui mingi laps ei suuda jätta nuttu ja ronib koguaeg kasvataja opsi, arvamata, et tal on kodus mingid probleemid.. Sest 5 on aktivist, 4 hoiab eemale ja 2 on väga tundlik. Aga kasvatajad ei tea.
Seega, ma olen aru saanud, et numeroloogiata ei saa. Mina isiklikult arvutan kõikide oma tuttavate numbrid KOHE ära, see aitab neid, nende mõtteid ja tegevusi palju paremini mõista.


http://www.youtube.com/watch?v=Mq9zhpBweDk

No comments:

Post a Comment