worldbridger.

My photo
Vabakutseline olemusloo kirjanik

Monday, October 27, 2014

Kogu südamest kaastundlikkusest

Üks imelisemaid tundmusi, mida mina olen kogenud, on kaastundlikkus.. võib-olla saaks lihtsamalt öelda, et armastusetunne kõige elava suhtes. Julgen öelda, et see tõepoolest on edasiviiv jõud, mis teenib nii meid ennast kui ka teisi. Tajun, kuidas see kõrge vibratsioon voolab üle, tunne, nagu kiirgaks, hõljuks.. peopesad lähevad väga soojaks. Olemine on haavatav, kerged on tulema pisarad.

Maailmas on miljoneid inimesi, kes elavad oma varjupoolel - need, kes teevad teistele liiga, iseendile, need, kes ütlevad sapiseid asju, võib-olla ka need, kes väljendavad ennast vägivaldselt. Näha armastust kõige selle taga on paljudele natuke väljakutsuv. Aga miks üks inimene käitub halvasti?

Üha enam jõuan tõdemuseni, et kõik juured on pärit meie lapsepõlvest. Tegelikult juba meie sünnist saati me saame kogemusi, mis vormivad meie uskumusi. Uskumused määravad meie kogemused ja alateadlikud reaktsioonid. Kõik, mis meie uskumustega kokku ei lähe, tekitab meile vastupanu ja läheb peitu meie alateadvusesse, kuniks oleme võimelised sellega tegelema. Tihti ei ole inimestele õpetatud silmitsi seisma ebameeldivustega. Veel enam, ei ole õpetatud elutervelt väljendama oma tegelikke soove ega tundmusi. Suundudes lapsepõlve, teame me, et lapsed võivad käituda väga väljakutsuvalt, et saada oma tahtmist. Arvan, et ei saa iseenesest mõistetavalt võtta seda, et lapsed tulevad ja ütlevad meile:"Ema, ma tahaksin, et sa minuga rohkem aega veedaks". Loomulikult on ka selliseid lapsi, kes on võimelised ennast ka sellisel moel väljendama, ent tihtipeale saadakse rohkem tähelepanu kui pannakse toime midagi ebameeldivat. Vanemate reaktsioonid sealjuures on väga olulised - kas oleme suutelised nägema ebameeldiva käitumise põhjuseid? Lapsed nagu ka täiskasvanudki vajavad tähelepanu ja kontakti. Reageerides väljendamise viisile samalt tasemelt, ei pane me tähele tegelikke vajadusi seal taga.

Lapsepõlves puudulik tähelepanu, toetus ja armastus ning selle puudumisega seotud tunded surutakse alateadvusesse kui ebameeldivad teemad "mida me ei puuduta". Need teevad haiget. Igasugused katsed ausal moel armastust tunda, mis ei lähe läbi, muutuvad mõttetuteks, seega ausat suhtlust ei toimu. Sestap tulebki need vajadused välja lugeda muude väljendusviiside abil. Tegelikult see ei peagi olema pealtnäha ebameeldiv käitumine, see võib olla ka väga hea käitumine, kus lihtsalt otsitakse tunnustust. Igasugune käitumine põhineb meie uskumustel. "Ahah, ma saan tähelepanu, kui ei korista oma mänguasju ära", "mind armastatakse, kui olen haige", "kui räägin oma elust halvasti, siis mind haletsetakse", "olen halb, kui ütlen ausalt, mida tunnen".. neid uskumusi on meeletult palju ja üldjuhul on need alateadlikud ehk siis me ise ei olegi kursis, mis on meie käitumise motiivid.

Lapsed oskavad end alguses ju väga piiratult väljendada. Nad väljendavad nutuga, kui neil on mingi vajadus rahuldamata. Ja me ju teame, et nad tahavad süüa või mingit muud hoolitsemist.
Kui me ei reageeri lapsepõlves piiratud väljendusega vajadusele korrektselt, siis väljendusoskus ei saagi ju areneda. Sama puudutab ka teismelisi - nende käitumisel on samuti mitmeid motiive ja vajakajäämisi. Kui mingi osa lapsepõlvest on lünklik, rahuldamata, siis areng peatub, tekib lünk. Tavaliselt üritatakse neid lünki täita ja põgenetakse selle "tühja tunde" eest. Lünki täidetakse tähelepanu ja turvatunde otsimisega, klammerdudes teiste inimeste või näiteks ideoloogiate külge. See on üks viis põgenemiseks, et mitte tunda ebameeldivust enda sees. Natukene keerulisem on see, kui tekib usaldamatus kõige suhtes, inimene on endale suured kaitsemüürid ehitanud ja põgeneb näiteks, alkoholi, seksi, söögi, narkootikumide, šoppamise kaudu. Naised võivad muutuda mehelikult iseseisvaks või alandlikult klammerduvaks, mehed machodeks või memmekateks. Olenevalt sellest, kas võetakse passiivne või reaktiivne roll. Samuti võivad mõned tunda ülendavat tunnet, kui on teised endast allapoole asetanud või teinud teistele liiga.  Põgenemise ja selle ebameeldiva tunde vältimise viise on tegelikult väga palju. Ka igapäevane kiirustamine ja toimetamine on üks viis, et hoida ennast eemal iseenda tunnetest. See on ego tavaline mehhanism enda kaitsmiseks. Iga ebameeldivus tekitab kaitsepositsiooni - selle langetab vaid armastus, kui see suudab kord müürist läbi tungida.

Lähtudes nüüd eelolevast - kui palju me näeme inimeste tegelikke vajadusi? Lihtne on inimesi hukka mõista nende käitumise põhjal, aga see hukkamõist on tihti väga pinnapealne, sest me tegelikult ju ei tea iga inimesi lapsepõlve, kogemusi, uskumusi, mis on neid läbi elu saatnud ja mis tihti ei teeni neid. Ainus, mida me võiksime teada on see, et igal inimesel on armastusevajadus ja kõik muu on vaid selle puudulikkus. Igal mündil on kaks poolt, kaks väljendusviisi - aga münt on üks. Samuti mina, ei oskaks rääkida kaastundlikkusest, kui poleks kunagi tundnud selle varju - hukkamõistu.

Armastusega,
Anna





4 comments:

  1. Väga huvitavad mõtted. Oled Arti neiu, kui ma ei eksi? :) Kiidan blogi!

    ReplyDelete
  2. Ma olen 15 aastat vana. Ma sündisin HIV-iga, kelle ema suri HIV-nakkuse tõttu. Ja mul on kahju, miks ma kunagi dr. Ituaga poleks suutnud minu ema minu eest ravida, sest üksikemana oli minu ema jaoks väga raske kohtuda dr itua tervendavate sõnadega HIV / AIDSi herpese, Parkinsoni, Copdi, epilepsia, vöötohatise, külma valu, viljatuse, kroonilise väsimuse sündroomi, fibromüalgia, diabeedi Hepatiit kohta võrdselt Vähk, mis olin nii põnevil, kuid hirmutasin samal ajal, sest Ma ei kohanud sellist artiklit online, siis võtsin ühendust dr. Ituaga e-posti aadressil drituaherbalcenter@gmail.com. Samuti vestlesin temaga selle kohta, mis on +2348149277967 ta ütleb mulle, kuidas see toimib. Kiiresti Colorado postkontor Ma saan oma ravimtaimi 4/5 tööpäeva jooksul, kui ta andis mulle gildijooned, mida ma järgida, ja siin elan taas tervena, et kujutada ette, kuidas kasutada jumala oma teoseid kõikides artiklites Internetis, et levitada jumal töö või Dr Itua Herbal Medicine, ta on suur mees.

    ReplyDelete
  3. Dr Itua ravib minu HIV-i, olen olnud ARV tarbimine 10 aastat. Ma olen olnud valus, kuni tulin üle dr Itua blogides site.I e-posti talle oma üksikasjad minu HIV ja minu asukoht selgitasin iga asi talle ja ta ütles mulle, et ei ole midagi hirmul, et ta ravib mind Ta andis mulle garantii, Ta palub mul maksta esemete eest, nii et kui ma paranen, näitan ma tänulikkust ja andsin tunnistust oma tervendavatest maitsetaimedest, mida ma kavatsen teha sinu ülejäänud HIV-i jaoks. ja muud haigused näevad dr Itua.I head tööd. Ma sain ta ravimtaimi EMS Courier'i teenuse kaudu, kes toimetas oma postkontorisse 5 tööpäeva jooksul. Dr Itua on aus mees ja ma hindan teda tema hea töö eest. ta hindab teda ja ülejäänud mu sõpru ka liiga, on rõõm mulle, et ma olen vaba pillid ja võttes, et rasva belle on nightmare.you mõistate, mida ma räägin, kui teil on sama probleem ma olin olles siis mitte nüüd küll. Ma olen vaba ja tervislik Suur tänu dr Itua Herbal Centerile. Mul on ka tema kalender et ta hiljuti mulle saatis, ta ravib igasugust haigust, nagu vähk, herpes, fibromüalgia, Hiv, B-hepatiit, maks / neerupõletik, epilepsia, viljatus, fibroid, diabeet, Dercum, Copd ja ka tagastama Ex Lover Back. Siin tema kontakt .drituaherbalcenter @ gmail.com Või Whats_app number +2348149277967

    ReplyDelete